דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח והמגזר החרדי 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 2238 פעמים ]

בעבר, חברות הביטוח נתנו שירותי ביטוח בלבד. שירותי ביטוח משמעם קבלת דמי פרמיות הביטוח מדי חודש בחודשו מציבור אשר אינו נזקק לכיסוי ביטוחי, ותשלום עבור מקרים ביטוחיים אשר ארעו למשלמי פרמיות הביטוח בעת צרה. אמנם, אחד האלמנטים הנלווים לעסקי הביטוח היה עסקי ההשקעות, כיוון והיה צורך בהשקעות כספי פרמיות הביטוח על מנת שערכם לא יאבד ואף יעלה עד אשר הגיע הרגע בו נזקקו חברות הביטוח להשתמש בכספים אלו על מנת לשלם עבור מקרים ביטוחים כאלו ואחרים אולם נושא ההשקעה נשאר חבוי באופן יחסי. כיום, עם כניסת המושג ביטוח פנסיה, הפכו השקעות חברות הביטוח השונות ובינהן מגדל ביטוח, לנושא אשר נמצא בפוקוס הציבורי וקיימת שקיפות הן בנושא החברות בהן משקיעה חברת הביטוח והן בנושא הסיכונים והתשואות על ההשקעות הללו.

לאחרונה החלה מגמה בקרב חברות הביטוח, תחילה הראל ואיילון ולאחרונה אף חברת ביטוח מגדל, להשיק מסלולי חסכון (והשקעה) פנסיונים המיועדים לציבור החרדי. מסלולים אלו מושקים תחת ההגדרה הארטילאית מעט של מסלולים כשרים למהדרין תחת כשרותו המהודרת של 'ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסיים' שעל יד בד"צ העדה החרדית ירושלים, וחתימה על היתר עסקא.

מגדל ביטוח ומשמעות מסלול השקעות כשר למהדרין

המשמעות העומדת מאחורי הכשרות למהדרין של מסלולי ההשקעות היא הפיקוח של הרבנות כי ההשקעות אינן ניתנות לעסקים אשר אינם שומרי שבת או אשר סוחרים במזון אשר אינו כשר. משמעות הדבר למעשה היא דאגה כי הציבור החרדי ימשיך ויזרים כספים אשר מיועדים לעסקי הציבור הדתי.

כחילוני, הייתי שמח לראות בנוסף למצב זה אף את המצב ההפוך בו אזרחיה החילוניים של המדינה יהיה באפשרותם להשקיע השקעות במגדל ביטוח אשר תואמות לתפיסת עולמם הם ואורחות חייהם ולהשקיע בעסקים חילוניים בלבד, כאלו אשר עובדים בשבת ובחג כאשר משמעות הדבר הוא רווחים נוספים, כאלו הסוחרים במזון שאינו כשר, מזון הנצרך על ידי הציבור החילוני, ועסקים אחרים התואמים את תפיסת העולם ואורח החיים שלי ושל כמותי.

מסלולי ההשקעות החדשים המיועדים לציבור החרדי נפתחו במסגרת מגדל ביטוח, או ליתר דיוק מגדל-מקפת, קרנות הפנסיה החדשות. כיום, הקרנות הכשרות מנהלות למעלה מ- 1.7 מיליארד שקלים תחת 23 קרנות שונות. הקרנות כוללות השקעות במגוון מסלולים שונים: אג"ח, מניות או שילוב של שתיהן.

 

מרצה בענייני ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב